Met ons Social Media Platform willen we ‘runner’s high’ een centrale plaats geven en mensen met elkaar verbinden

Het zal niemand verbazen dat wij met onze organisatie graag voorop lopen. Als eerste marathon organiseerden wij in het gehele land Road2Rotterdam Trainingslopen, bedachten de Business Runs en de Provinciën Marathon Challenge, ontwikkelden het smart drinking-system en gaven de Kids Runs op de Coolsingel hun eigen racedag. Ook als het om innovaties gaat, doen wij met plezier een stapje extra.

Wij blijven ons vernieuwen. Zo hebben wij deze maand ons Social Media Platform in gebruik genomen. Sport in het algemeen, en voor ons hardlopen in het bijzonder, is emotie, beleving, binding.  Dat willen we graag met iedereen delen en we hopen dat ons nieuwe interactieve platform lopers, vrijwilligers, toeschouwers en alle andere betrokkenen bij onze evenementen beter en massaler dan ooit bijeen zal brengen.

Wij willen graag letterlijk weten wat mensen beweegt. Wat leeft er bij 'onze' lopers, wat zijn hun wensen? Hoe meer wij daarover weten, des te beter kunnen we onze service erop afstemmen. Met onze Like2Run-filosofie streven we per slot van rekening altijd naar de hoogste kwaliteitsnormen.

'Het is een inspirerend trefpunt waar iedereen alles kan delen wat te maken heeft met zijn grote passie, het hardlopen'

Ons Social Media Platform past in dat beeld. Het is veel meer dan een gewone website, het is een inspirerend trefpunt waar iedereen zijn ideeën, trainingschema's, statements, foto's, video's et cetera kwijt kan. Het is de omgeving waar iedereen alles kan delen wat te maken heeft met zijn grote passie, het hardlopen. Hier gebeurt het!

Het is ook de plek waar je je met trots kunt laten zien: Kijk, ik loop de Marathon Rotterdam, of: Ik ben aan het trainen voor de Ladiesrun. Die informatie wordt al verspreid via Twitter en Facebook, maar kan nu nog centraler worden gedeeld met elkaar, in de omgeving en de sfeer van het loopevenement zelf.

Ik wil daarbij benadrukken, dat het geen vervanging van die berichten op Twitter of Facebook is. In tegendeel: wie een bericht deelt op ons platform kan het ook direct op zijn eigen Twitter en/of Facebook-account plaatsen.

Op deze wijze spelen we in op de steeds meer interactieve digitale wereld. Met een smartphone, om maar iets te noemen, kun je tegenwoordig in een handomdraai informatie met elkaar delen: tekst, foto's, video's. Met ons nieuwe platform wordt het makkelijker om iedereen met elkaar te verbinden die zich op een of andere manier betrokken zijn bij onze evenementen.

Er zijn tienduizenden lopers die dezelfde passie hebben en dezelfde euforie ervaren: het zogenoemde 'runner's high'. Ons platform is dé plaats om dat te delen.

'De sociale component van onze loopbelevenissen wordt steeds belangrijker en geven wij daarom steeds meer aandacht'

We koppelen op deze wijze ook nadrukkelijk onze vijf topevenementen aan elkaar: de ABN AMRO Marathon Rotterdam, de ABN AMRO CPC Loop Den Haag, de Ladiesrun Rotterdam, de Zilveren Kruis Bruggenloop Rotterdam en de Vredesloop Den Haag zijn via ons platform zichtbaarder met elkaar verweven.

Wij gaan mee met onze tijd. De sociale component van onze evenementen, of beter gezegd: loopbelevenissen, wordt steeds belangrijker en geven wij daarom steeds meer aandacht.

Ik nodig iedereen dan ook graag uit een 'kijkje' te nemen op ons Sociale Media Platform en jouw  'runner's high' te delen met ons. Schroom niet om een reactie achter te laten. En vergeet ook niet mee te doen aan de diverse aantrekkelijke acties waarmee mooie prijzen zijn te verdienen.

Wij zijn trots op ons nieuwe podium en hopen dat iedereen die iets heeft met onze evenementen er veel plezier aan zal beleven.

MARIO KADIKS

SMP_Acties

Lees eerdere columns terug

2013 wordt een bijzonder loopjaar met een nieuw, uniek evenement: de Vredesloop Den Haag

Weersomstandigheden hebben geen invloed op succes van jubileumeditie van de Zilveren Kruis Bruggenloop

Central Park leek op de zondag van de New York Marathon op het decor van een surrealistische film

IAAF Gold Label erkenning van de hoge kwaliteit van ABN AMRO Marathon Rotterdam

Ongelooflijk, zo overtuigend als Oegandees Stephen Kiprotich naar de olympische marathontitel loopt

Hoofdrol voor ABN AMRO Marathon Rotterdam in De Marathon, de film

Ladiesrun Rotterdam: vrouwen zijn vrolijker, kleurrijker, uitbundiger

Top- en breedtesport ontmoeten elkaar op bruisende Coolsingel

ABN AMRO CPC Loop Den Haag een begrip waar niemand omheen kan

Ruim baan voor de vrouwen tijdens unieke en 'luxe' Ladiesrun Rotterdam

Like2Run-filosofie werpt zijn vruchten af: toekomst van onze lifestyle- en topsportevenementen is florissant

Op werkbezoek in New York is eerste slag gewonnen voor de ABN AMRO Marathon Rotterdam van 2012

Voor mij blijft het marathonwereldrecord bij de vrouwen gewoon de snelste tijd - met of zonder mannen gelopen

Running Apart Together tijdens Provinciën Marathon Challenge in ABN AMRO Marathon Rotterdam

Wereldrecord in Berlijn, Chicago, Frankfurt? Of moeten we wachten tot de ABN AMRO Marathon Rotterdam van volgend jaar?

Levenslang een startbewijs voor de ABN AMRO Marathon Rotterdam

Onze vrijwilligers kunnen op hun eigen manier uitblinken

De adidas Ladiesrun: sporten, shoppen en swingen

Hardlopen op de Coolsingel ook voor 'kids' een feest

ABN AMRO CPC Loop Den Haag is voor iedereen een feest

Nacht van Groningen NN CPC Loop Den Haag NN Marathon Rotterdam 5 Mijl van Tilburg Ladiesrun Rotterdam Ladiesrun Groningen Ladiesrun Utrecht Ladiesrun Eindhoven Bommen Berendloop CZ Tilburg Ten Miles Vredesloop Den Haag Singelloop Utrecht 4 Mijl van Groningen Marathon Eindhoven Plantsoenloop Bruggenloop Rotterdam